szkoda, dobre :diabelski_usmiech
bezpiecznik w radiu i brak pamięci stacji
Zwiń
X
-
bezpiecznik w radiu i brak pamięci stacji
Witam,
Jako że fabrycznego radia w aucie nie było, a wsadzony kasetowy philips bez rds co rusz gubił stacje tak, że większość drogi musiałem słuchać silnika, postanowiłem zmienić to radio. Teraz wiem, że lekarstwem na problem z odbieraniem radia byłby separator antenowy.
Nie jestem audiofilem więc zamontowałem starego clariona z mp3 (model jakiś db17..rgbm) i troszkę zgłupiałem gdy zobaczyłem bezpiecznik w radiu. Otóż mozna go zamontować w dwóch pozycjach "normal" i "vw".
Moje pytanie brzmi: jak trzeba ustawić ten bezpiecznik?
Jak na razie zostawiłem w pozycji "normal" i działa, więc czy ma to znaczenie?
-
-
No to poradźcie, proszę, jeszcze w jednym problemie. Otóż radio nie zapamiętuje ustawień stacji, jak również ostatnio odtwarzanego tracka na cd/mp3. Ktoś mógłby rzec "zobacz czy radio jest dobrze podpięte". Otóż tak - zgodnie z tym jak było podpięte poprzednie radio, a to pokrywa się z tym, jak jest w instrukcji montażu wspomnianego clariona.
Pytam o to ponieważ wspomnieliście o kabelka. Przełożyłem bezpiecznik w pozycję "VW" ale wtedy radio w ogóle się nie włącza. Czy gdyby zamienić jeszcze te kabelki miejscami we wtyczce (czerwony z żółtym) i bezpiecznik wpiąć w pozycję VW, to czy radio pamiętało by ustawienia?
Przeczytałem też gdzieś na necie, że za pamięć odpowiedzialny jest akumulatorek/bateria na płycie radia. Czy to może właśnie w tym kierunku powinienem iść? Bo jak na razie za każdym razem płyta idzie od początku, tak jak i stację muszę ustawiać na nowo (wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki działa na radio jak odpięcie klemy - przechodzi w ustawienia fabryczne).
Komentarz
-
-
Piny w kostce w aucie pin 4 i 7 jest odwrotnie niż w innych autach. W grupie VAGa pin nr 7 jest stały +12V a w radiu jest do potrzymania pamięci, w aucie pin nr 4 jest po stacyjce a w radiu jest ciągłe zasilanie. Ustaw bezpiecznik na "normal" i złącz w radiu piny 4 i 7 pod 7. Miałem ten sam problem w Fabii I i Toledo II więc podejrzewam że tak samo będzie u Ciebie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadosNo to poradźcie, proszę, jeszcze w jednym problemie. Otóż radio nie zapamiętuje ustawień stacji, jak również ostatnio odtwarzanego tracka na cd/mp3. Ktoś mógłby rzec "zobacz czy radio jest dobrze podpięte". Otóż tak - zgodnie z tym jak było podpięte poprzednie radio,...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Mam to podpięte tak:
Tylko 4 przewody. W przykładowej kostce, która była dostarczona z radiem, a miała opisane (obklejone wyprowadzenia przewodów) wygląda to jeszcze inaczej: nie ma przewodu na podświetlenie (cokolwiek to oznacza), a przewód anteny jest obcięty i zaizolowany (w oryginalnej instalacji w ogóle przewodu do anteny nie ma).
Czyli co mam zrobić? Zewrzeć żółty z czerwonym w czerwonym? Czy po prostu zamienić czerwony z żółtym i zamienić bezpiecznik (czy jego akurat nie ruszać?)?Załączone pliki
Komentarz
-
-
Czy ma się załączać ze stacyjki czy cały czas to sprawa drugorzędna. Ważne jest żeby radio miało "pamięć". A tej jednak nie ma.
Do tego wszystkiego dodam tylko, że po przełożeniu radioodbiorników nic nie zmieniałem, a jedynie wtyczki z instalacji w aucie podpiąłem do radia. Nadal więc proszę Was o pomoc.
Komentarz
-
-
Miałem to samo ze swoim radiem
Jako że nie znam się na kabelkach pojechałem do Media gdzie kupilem radio i okazało się że radio które było wcześniej (Sony) miało odwrotnie niektóre kabelki niż to co kupiłem (LG). Też nie zapamiętywało stacji jak i utworów których słuchałem, po prostu nie zapamiętywało żadnych ustawień
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadosCzy ma się załączać ze stacyjki czy cały czas to sprawa drugorzędna. Ważne jest żeby radio miało "pamięć". A tej jednak nie ma.
Do tego wszystkiego dodam tylko, że po przełożeniu radioodbiorników nic nie zmieniałem, a jedynie wtyczki z instalacji w aucie podpiąłem do radia. Nadal więc proszę Was o pomoc.
Radio ma dwa zasilania +12V: jedno na stałe, które służy do podtrzymania pamięci, zasilania trybu StandBy ( czuwania ) itp. i drugie nazwijmy je sterujące, którego pojawienie się powoduje włączenie się radia ( "obudzenie" z trybu czuwania ). Jeśli któregoś z napięć brakuje radio się nie włączy. Jeśli masz podłączone tak jak napisałem w pierwszym poście to radio trzyma pamięć i włącza się i wyłącza automatycznie wraz z przekręceniem kluczyka, ale nie można go uruchomić "z przycisku" bez przekręconego kluczyka ( bo brakuje tego napięcia sterującego "po stacyjce" ). Jeśli masz kabelki plusowe zamienione miejscami ( a tak wynika z twojego postu ) to radio również gra tylko po przekręceniu kluczyka, ale po jego ( kluczyka ) wyłączeniu gubi pamięć, bo na stałe dostaje napięcie na kabel sterujący, a na kablu podtrzymującym pamięć po wyłączeniu zapłonu napięcie znika.
Tak jak to było już wielokrotnie tutaj napisane albo zamień miejscami plusowe kabelki w radiu/w instalacji auta, albo, jeśli chcesz żeby radio grało zawsze ( bez względu na kluczyk ) zewrzyj oba plusy wychodzące z radia i podłącz je do kabla w instalacji auta na którym jest cały czas +12V. Pamiętaj tylko, że wtedy ten drugi plus w instalacji auta ( który pojawia się po przekręceniu kluczyka ) zostaje nie podłączony! Jeśli zewrzesz oba te plusy w instalacji auta to może być problem z zachowaniem się elektroniki auta ( nie gasną lampki, nie działa centralny z pilota, a w ekstremalnych przypadkach nie można zgasić silnika ).
A i nie sugeruj się tym, że nic nie zmieniałeś w kostce a poprzednie radio grało, bo tak jak napisałem, ze względu na różnice w "nomenklaturze" w japońcach położenie tych kabelków w stosunku do reszty świata ( miałeś wcześniej Philipsa ) jest odwrotne i do prawidłowej pracy wymaga właśnie ingerencji w kostce radia/auta...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadosDziękuję wszystkim za odpowiedzi. kowal 2002, w końcu zakumałem o co chodzi. Jutro zabiorę się za to. Rozumiem, że bezpiecznika nie ruszam i zostawiam tak jak jest, czyli w pozycji "normal"?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Pytanie jak radio podłączone jest do instalacji auta. Idą dwa oddzielne kable plusowe, czy w którymś miejscu się łączą? Jeśli idą dwa oddzielne ( czyli żółty do innego i czerwony do innego ) to na początek przełóż bezpiecznik z pozycji Normal na VW i sprawdź czy radio pracuje i czy trzyma pamięć. Jeśli jest OK to tak zostawiasz i masz problem z głowy. Jeśli dalej jest źle to niestety znaczy, że coś było 'porzeźbione" z kabelkami i trzeba pokombinować tak, żeby było według opisu z poprzedniego postu.
//EDIT:
Kabelki 4/7 zamienione miejscami, bezpiecznik w pozycji NORM = radyjko gra i pamięta to co pamiętać powinno. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Komentarz
-
Komentarz